otursbarn

nu ska ni få höra dagens story. efter att jag hade åkt skidor så skulle jag tillbaka tillskolan och lämna skidorna och hämta min grejjer, det var tio min kvar tills bussen gick så det var ju chill. men jag hade gömt kortet inne i mitt skidskåp så jag hade bara nyckeln som gick till dörren på andra sidan skolan. så jag plumsade dit i all snö och då funkar inte nyckeln, wtf?! jag tog i så nyckeln blev lite sne, jag testade trycka in dörren och vrida nyckeln ifall dörren bara var lite skev men nejdå.

så jag plumsade tillbaka till den andra dörren ifall nån med kort skulle komma. min telefon var också inne i skolan för den delen. så jag stod där helt förtvivlad och visste inte vad jag skulle göra. men sen gick jag till bell och joel och tänkte låna telefonen och ringa pappa men antingen sov dom eller så var dom inte hemma. så jag gick tillbaka och tänkte att jag nu måste promenera till gällivare eller slå sönder en ruta för jag höll seriöst på att frysa ihjäl, jag frös som en liten jävla kinesisk nakenhund i antarktis! det var ju typ 11 minus ute och jag hade precis tränat, så jag hade ju bara lite kläder.

men jag plumsade en sista gång till dörren på andra sidan för att testa nyckeln men den funkade inte. men då kom jag på att det finns en likadan brun dörr på andra sidan omklädningsrummen, så jag gick dit och halkade, sträckte typ min arm när jag försökte hålla balansen, men nyckeln funkade! och då var det bara en timme tills bussen gick yeeey!


Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0