ngn som fattar sånt här?

seriöst, är det bara jag som inte ser två människor i den här bilden? det ska vara en ung och en gammal dam, jag ser bara den gamla.. :O



jag hittade nån förklaring men jag fattar ändå inte... ngn som gör det? aaah jag blir ju galen! (hehe mitt pluggande går bra )

Ung dam: Om man tänker sig att den unga damen kollar bakåt. Det svarta är hennes hår. Den gamla damens öga är hennes öra och den gamla damens vänsteröga (sett ur betraktarens perspektiv) är den unga damens öga. Gamla damens näs är den ungas haka.

Gammal dam: Unga damens haka är den gamla damens näsa, Det svarta neråt de blå,svarta partierna är gamla damens mun. Det lila hennes "hölje" eller hur man kallar det. Den unga damens öra = den gamlas öga.


Kommentarer
Postat av: amelie

jag har också haft problem med att se den unga damen och idag blev jag så trött på det att jag började googla efter svaret. hittade ett tips som kommit in till nrj (http://www.nrj.se/?underpage=165.30841&bloggId=3087) och helt plötsligt såg jag henne ! ett tips är att försöka fokusera blicken på den gamla damens vänstra öga och hitta vad du tycker ser ut som ett öra, snart dyker nog hennes haka upp. (jag fokuserade hela tiden på den gamla damens näsa, den är ju så stor, men då låser man bara blicken så gör inte det) man ser inte den unga flickans mun, jag misstänker att det kanske kan vara problemet för oss som inte ser henne. hoppas att du hittar henne nu :)

2010-03-03 @ 19:17:12
URL: http://molntusss.devote.se/
Postat av: amelie

kom på ett annat tips också, täck över den gamla damens mun med ett finger eller något. blir mycket tydligare då!

2010-03-03 @ 19:18:47
URL: http://molntusss.devote.se/

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0