katterjokk

onsdag
bussen går kl 8 från skolan, tjottibussen bruka alltid vara försenad men helt otroligt denna dag kom vi fram te skolan tio i 8. jag å fellan hade asmycket packning å de brukar alltid vara mycke folk me typ gve bussen eller nå, men ingen buss stod där JIESS! peppar peppar ta i trä! då kommere ju såklart en buss fullproppad me folk så vi typ sprang eller gick väldigt fort till skolan å kollade inte bak! lite skämmigt å gå med träningskläder typ, en bag, en ryggsäck å en påse hehe...

sen åkte vi buss till björkliden och skulle gå i grottor, jag säger då bara en sak, får man cellskräck av boda borg så ska man inte gå i grottor! det var skitläskigt å på ett ställe var man tvungen att rulla fram å det var skitmörkt hela tiden! fast de var ju ganska kul iaf, eller de tyckte jag iaf när vi var uppe igen, vi hade värsta dräkterna med megahäng iaf för mej, och en finfin hjälm. vi gick i 3 olika grupper så efter vi hade gått gick vi te en nåt å grillade japp å väntade på dom andra.

sen kom vi fram till stugan som vi skulle bo i, å det var itne roligt att gå dit med skitmycket packning, man var tvungen att gå typ 700 meter å felicia höll seriöst på att mörda mej när hon blev så sur på sin packning haha. några från klassen lagade mat, så åt vi, gick å handlade, å bastade å typ kollade tv. sen när vi skulle sva (jag, felicia å hilding sov i samma rum) blev de lite sura miner för hilding var skitirriterande å skulle börja städa mitt i natten :O å ja å fellan var skit trötta så skrämde hon mej när jag sov och sen när hon skulle osva släckte hon itne lampan, så fellan släckte sen gick hon upp å tände å gjorde vad ohn nu gjorde å sen släckte hon itne igen å då fick vi ju lite damp hahah x) alla blev lite sura på oss för vi "levde om" för mycket och tony kom å sa åt oss hela tiden x) men de var faktiskt hildings fel -.-

torsdag
vi skulle egentligen fiska i norge men det var storm så det gick inte, så istället for vi te narvik å kollade lite där, jag diggr verkligen norge, deras språk är såhimla gulligt ochalla säger ju att norrmän är snygga så jag var ju såklart taggad till tusen, men såg jag nån? nej för alla var i skolan -.- surt eller vad? men jag föreslog för jonas att vi skulle fara te norge på typ studiebesök i en skola *blinkblink*

efter vi hade varit i narvik for vi tebax till stugan, matgruppen fixade mat å sen promenerade vi te nån hängbro. sen hade vi charader om typ alla i klassen, som jonas då hade skrivit. sen gick ja å felicia på en tur över en ström bäck haha å sen blev det bastu.

senare gjorde vi en eld ute å en del satt ute i regnet, sen var det bara att gå å sova för vi skulle upp vid 6 å fara å fiska eftersom det inte gick idag.

den här natten skulle ja å fellan dela säng, för de fanns bara två sängar. å de var skit mörkt så då började viju såklart svamla, fellan ba känneru doften?
åsså började jag sjunga doften av viol hur den nu gick åsså kände jag framför mej så höll felicia armhålan framför mitt ansikte så då började vi ju såklart asgarva, å hilda blev lite sur hahaha men tillslut somnade vi iaf.

fredag 
vi klev upp med tuppen å städade stugan å åkte te narvik igen. där skulle vi fiska, de spöregnade men vi var ändå taggade, kanske skulle jag få min första fisk på sommaren? man var två på ett spö så ja å fellan var på ett å vi fick mest fisk av alla! vi fick 22 fiskar å en var riktigt stor! men usch man fick blod överallt från fiskarna och jag hade på ej en fleecetröja, min vanliga jacka PLUS en regnjacka och jag var blöt upp till naveln och te armbågarna, vojvoj.

sen åkte vi hem å var hemma vid 4, men då hade fellans mamma glömt att hon skulle hämta oss så vi fick åka hem med alex, hehe


sen igår så följde jag, linn å fellan me te coop, för jag är ju så snäll å hjälpte min pappa att handla. å jag var verkligen sliten, men ja tänkte ingen är väl på coop såhär sent, för dom skulle stänga om typ en halvtimme, men SÅKLART var de ju massor me grabbs, jag kände ingen men sen såklart ser man ju värsta snygingen, skämmigt eller vad?!! jag hade min dunjacka eftersom min jacka var så blöt, mjukis, foppatofflor och buff. hahaha vojvoj alltså, så otur man kan ha.

nu måste jag dra å träna, grattis till dom som orkade läsa allt, och sorry så fotade jag ingenting eftersom jag iten har nån kamera

pusspuss <3

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0